"Se, jolla on sydäntä, tulee toimeen huonommallakin päällä"
J.Parkkinen

torstai 14. elokuuta 2014

Sateinen viikko saamattomalla naisella

Sataa! Tietenkin sataa, kun koulu alkoi. Tuumasi lähes jokainen lapsi tiistai aamuna. Laitoin lapset kouluun ja kellahdin nukkumaan neljäksi tunniksi! Sellaista se on nyt ollut joka päivä.

Usein minua ärsyttää todella kovasti se, että joudun nukkumaan niin paljon. Jos väkisin yritän olla hereillä nuokun ja voin huonosti. Joten parasta vaan nukkua vaikka edellä mainittukin tarvittaessa onnistuu. Nukuttuani jaksan olla sen hetken, kun olen hereillä, paremmin läsnä perheelle.


Toinen asia mikä ärsyttää on saamattomuus. Se ei ole laiskuutta vaan oire aivovammasta. Vaikka kuinka ajattelee, että pitäisi tehdä niin en vaan saan aikaiseksi. Aloittaminen on todella kovan työn takana. Näitä -pitäisi tehdä- asioita on todella paljon minulla. Tässä yksi:

Koko kesän olen sanonut, että ihan itse haluan poimia mustaherukat ja pakastaa niitä ,sekä tehdä hilloa. Mehunkeittämisestä tykkäävä mieheni haki torilta laatikollisen mustaherukkaa punaherukoittemme kaveriksi mehuun, koska minun piti hoidella ihan itse pihamme mustaherukka pensas.

En vain ole saanut aikaiseksi. En kertakaikkiaan.

Onneksi on avustaja!!! Eilen minun nukkuessa hän tyhjensi pensaan ja keitti meille kattilallisen mustaherukkahilloa. Oi onnea! Se on niin hyvää. Tänään pakotin itseni ja purkitin kaksi lasipurkillista ja loput hillot laitoin pakkaseen.

Olen niin älyttömän ylpeä itsestäni, että sain hillon kattilasta säilöön, sillä aivan helposti hillo olisi voinut odottaa kattilassa avustajaani, joka tulee huomenna.

Jihuu! Hillot on purkissa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti