"Se, jolla on sydäntä, tulee toimeen huonommallakin päällä"
J.Parkkinen

lauantai 26. heinäkuuta 2014

Do NOT Touch

pihani ihanuuksia

Olimme perheen kanssa lomalla ja sain oppia taas yhden tärkeän asian kantapään kautta. Kuinkas muuten, kun on kysymys minusta. Saa nauraa!

Uima-altaalla kierteli paikallisen hoitolan omistaja, joka kertoi, että heillä on todella ammattitaitoinen fysioterapia. Koulutettuja kaikki! Koska en kotimaassa saa fysioterapiaa sorruin ottamaan vastaan ilmaisen 15 minuuttisen ammattitaitoista hierontaan. Oijoi, kun ollaan etelässä ei ikinä koskaan milloinkaan saa luottaa ammattitaitoon!

Selitin fysioterapeutille, että olen ollut auto-onnettomuudessa, minulla on Whip lash, alarialigamenteissä repeämää ja TBI (traumatic brain injury). Ihan sama vaikka olisin puhunut siansaksaa tälle niin koulutetulle henkilölle. Hänellä ei ollut hajuakaan mistä puhuin, eikä edes ymmärtänyt lyhyttä lausetta DO NOT TOUCH MY NECK! Nyt hitusen naurrattaa, mutta ei kyllä lomalla naurattanut. Mies oli ihan koko ajan niskani kimpussa ja minä huusin NO No NO! Tulos tästä sessiosta oli järkyttävät raajakivut ihan koko loman ajaksi. Onneksi minulla on valtava kipulääke varasto, joten söin kipulääkkeitä enemmän kuin pakettien määräys salli. Jos paketissa lukee 3x vrk, niin vaikka olin ottanut lääkkeen kello 21 nii heti vuokauden vaihduttua nappasin seuraavan. Sitähän se ohje tarkoittaa:) Kivut ovat helvetillisiä. Ja yökkörefleksikin palasi muutamaksi päiväksi.

Mitä  täästä  opin? Täytyy olla OMT fyssari ennenkuin annan koskea enää minuun.Tytär ehdotti, että tatuoisin niskaani Do not touch!  Hyvä idea, minä tosin olen miettinyy tautoida niskaani suojelusenkelin, joka varjeli minua onnettomuudessa, että vammauduin vain tällä tavalla. Olen hengissä ja voin kävellä. Minun  suojelusenkelini on ollut koko elämäni ajan  varsin kiireinen.

Toinen vaihtoehto tatuointiin olisi Fenix lintu, se nousee aina  kuoltuaan tuhkasta! Sitä  ei  lannista mikään, ei nujerra eikä vie elämän iloa ja kykyä nauraa itselleen. Fenix linnun tarina on aina auttanut minua selviytymään elämän pahoista iskuista. Fenix lintu ja vahva usko siihen, että elämässä käy aina kuten on tarkoitettu käymään.


,
Mustasilmä Susanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti